Retour en Ruilen

Zichttermijn & retourregels

Voor Trendjuwelier bestellingen geldt een zichttermijn van 30 dagen vanaf de dag van aflevering. Een zichttermijn betekent dat u het product mag bekijken. Houdt er rekening mee dat een artikel niet meer geretourneerd mag worden als u het product gedragen heeft.  

Controleer alstublieft direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken we u vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden. 

Bent u niet tevreden over het artikel, dan kunt u het retourneren. U bent zelf verantwoordelijk voor de retourprocedure. Dit betekent dat de retourkosten voor eigen rekening zijn. U kunt binnen 14 dagen aangeven dat u uw bestelling herroept, waarna u nog eens 14 dagen de tijd heeft om uw bestelling naar ons te retourneren. Hierna is het niet meer mogelijk uw bestelling te retourneren, tenzij dit voorafgaande van de bestelling met één van onze medewerkers is besproken. U kunt het artikel retourneren:

  • binnen de zichttermijn van 30 dagen. 
  • als het artikel compleet is in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en fabrieksverpakking.
  • aangetekend terugsturen (handtekening voor ontvangst) via een verzender, bijvoorbeeld PostNL. Dit geldt hoofdzakelijk voor bestellingen boven een bepaald bedrag. Volgens de algemene voorwaarden van Thuiswinkel is dit niet verplicht, aangezien de verantwoordelijkheid van het verzenden bij u ligt.  Wanneer u aangetekend verstuurt bent u verzekerd tegen het kwijtraken van pakketten en wordt een vergoeding uitgekeerd door PostNL wanneer het pakket toch onverhoopt kwijt raakt. In alle andere gevallen is ons advies om altijd uw bestelling te retourneren met track en trace code en deze te bewaren totdat u de bevstigingsmail van ons heeft ontvangen dat uw retour in behandeling is genomen.  De kosten voor de retourzending zijn voor uw rekening.

Sommige artikelen kunt u niet retourneren. Het gaat dan om:

  • Producten waarin op verzoek gegraveerd is
  • Producten die op speciaal verzoek gemaakt zijn, zoals trouwringen
  • Producten die op maat gemaakt zijn - Let op: Indien wij ingekorte horloges retour ontvangen brengen wij 15 Euro in rekening om het bandje weer in originele staat te brengen. De schakels moeten dan meegestuurd worden. Indien wij deze niet ontvangen, dan kunnen we het horloge niet retour nemen. 
  • Producten die overeenkomstig jouw specificaties zijn aangepast
  • Producten met draagschade. In dit geval mogen wij de daardoor ontstane waardevermindering verrekenen met het terug te storten bedrag.

RETOURNEREN VIA HOMERR

Homerr is een duurzaam koeriersbedrijf die gebruik maakt van ophaal- en afgiftepunten, vaak met ruimere openingstijden dan reguliere punten. Daarnaast heeft Homerr geen eigen busjes maar maken ze gebruik van busjes die toch al bij jou door de straten rijden, dat bespaart tot 79% CO2. Met bijna 1.500 punten in Nederland is er altijd wel een HomerrPunt in de buurt!

Een retourzending via Homerr is voordeliger dan de meeste andere verzendpartijen. Homerr brengt 2 keer per week retouren, in tegenstelling tot Postnl, hiervan ontvangen wij dagelijks retouren.  Via onderstaande link meld je eenvoudig je retour aan en laat je de ontvangen QR-code zien bij het pakketpunt. 

Meld hier je retour aan.

Op zoek naar een Homerr punt bij jou in de buurt? Via onderstaande link vind je eenvoudig en snel een afgifte locatie! 

Homerr Kaart

Raadpleeg voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

U kunt uw bestelling retourneren naar:
Trend Expeditie
Opaal 310
3316 LE Dordrecht

 

Retour en Ruilen

U kunt uw retour of ruiling via onze website aanmelden.  Dit is echter niet verpicht. Als u in gelogd bent, kunt u dit doen op deze pagina. In uw account kunt u per order inzien tot wanneer uw retourtermijn geldt. Ook kunt u eenvoudig aangeven welk artikel u wenst te ruilen of te retourneren.

Heeft u een bestelling van de oude versie van onze wesbite kunt u hier uw;

Retour
Meld uw retour aan via de website en stuur het pakketje zoals hierboven vermeld aan ons terug, u kunt daarvoor de kleine stickers van de pakbon voor gebruiken, voor een vlotte afhandeling ook de kleine sticker met de barcode aan de buitenzijde van het terug te zenden pakket plakken. U dient het pakketje wel te frankeren. Indien u uw bestelling heeft ontvangen via Red je pakketje kunt u deze indien u deze wil retouneren dit via Homer of PostNL doen. 

Wanneer uw bestelling via pakketpost is verzonden, raden wij altijd aan deze ook als pakket naar ons te retourneren om beschadigde artikelen te voorkomen. Als klant bent u zelf verantwoordelijk voor het veilig verzenden van uw pakket. Wanneer het artikel tijdens de retourverzending beschadigd, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld.

Aankondiging van uw retour
Download tevens het Modelformulier voor herroeping en vul deze in:

U kunt dit Modelformulier gebruiken om binnen 14 dagen na de dag van levering aan ons aan te geven dat u de aankoop wenst te ontbinden. Dit formulier dient u dan in te vullen en aan ons te e-mailen naar info@trendjuwelier.nl.

Na deze melding heeft u nogmaals 14 dagen de tijd om het artikel naar ons terug te sturen. U heeft 30 dagen de tijd om uw bestelling te retourneren.

Beoordeling van uw retour
Binnen de zichttermijn heeft u het recht uw aankoop te beoordelen, zoals u dat in een winkel ook zou doen. Echter, als blijkt dat het aan ons teruggestuurde artikel voor andere doeleinden is gebruikt, bijvoorbeeld het dragen ervan, en dat ten gevolge hiervan draagschade is ontstaan, dan bestaat de kans dat eventuele waardevermindering in rekening wordt gebracht. Als blijkt dat de schade een waardevermindering van 100% ten gevolg heeft, dan kan Trendjuwelier besluiten terugbetaling te weigeren. In dat geval kunt u ervoor kiezen om het artikel op uw kosten door ons aan u te laten terugsturen.

Terugbetaling van gemaakte kosten
Terugbetaling geschiedt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding van de koop.  De retourkosten zijn voor uw rekening, tenzij het toegestuurde product beschadigingen bevatte of u een verkeerd artikel heeft ontvangen. In dat geval zullen wij u na overleg een retourlabel sturen om zo kosteloos te kunnen retourneren of eventueel de door u gemaakte verzendkosten achteraf aan u vergoeden. U dient dan wel vòòr het retourneren contact met ons op te nemen. Hiermee voldoet Trendjuwelier aan de Nederlandse Wet. 

Verzendwijze van uw retour
Trendjuwelier adviseert om retourzendingen aangetekend te versturen. Dit is geen verplichting, dit is een advies. Natuurlijk is dit afhankelijk van de waarde van het pakket. U bent als klant zelf verantwoordelijk voor het veilig aankomen van uw pakketje bij Trendjuwelier, dus aangetekende zendingen geven dan meer zekerheid. 

Verwerkingstijd van uw retour
De retourzendingen worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen en beoordeeld, zodra wij uw retour zending behandelen ontvangt u bericht per email. Verwerking kan tot maximaal 14 dagen in beslag nemen. Indien u wilt weten of uw retour pakketje bij ons binnen is gekomen adviseren wij u de track-en-trace code van uw zending te controleren op: https://www.internationalparceltracking.com/ Als daar wordt aangegeven dat wij uw pakketje in ontvangst hebben genomen kunt u er vanuit gaan dat uw retourzending zo spoedig moeglijk in behandeling nemen.

Ruilen
Meld uw ruiling aan via de website, tijdens het aanmelden van uw ruiling kunt u direct aangeven voor welk artikel u het te retourneren artikel wenst te ruilen. Let erop dat u de juiste kleur en/of maat aangeeft. Wij maken de nieuwe order dan bij afhandeling van uw retour direct in orde. Mocht er een prijs verschil zijn, betalen wij dit of terug of wij zullen u een verzoek tot bij betaling sturen via de email. Als wij uw betaling ontvangen hebben zal deze order verder afgehandeld worden. Voor een vlotte afhandeling ook de kleine sticker met de barcode aan de buitenzijde van het terug te zenden pakket plakken.

Verkeerd artikel ontvangen
U kunt dezelfde procedure aanhouden als een normale retour, maar tijdens het aanmelden aangeven dat het om een verkeerd geleverd artikel gaat. Mocht een artikel geruild worden door een fout van Trendjuwelier of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening. U dient dan vòòr het retournern contact met ons op te nemen zodat wij u eventueel een retourlabel kunnen sturen. Voor een vlotte afhandeling verzoeken wij u de kleine sticker met de barcode aan de buitenzijde van het terug te zenden pakket te plakken.

Defect artikel
Heeft u een defect of beschadigd artikel ontvangen? Neem dan z.s.m. contact met ons op. Is het defect ontstaan nadat u het artikel heeft gedragen? Dan zijn wij verplicht het artikel eerst terug te sturen naar de leverancier ter reparatie of omruiling. De leverancier beoordeelt het mankement en geeft een passende oplossing. 

Retourlabel
Wanneer u een defect of beschadigd artikel heeft ontvangen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice o.v.v. uw ordernummer met bijgevoegde foto's. U ontvangt van ons een retourlabel waarmee u het pakket kosteloos kunt terugsturen. Mocht na ontvangst van uw pakket blijken dat u onterecht een retourlabel heeft ontvangen, brengen wij de pakketkosten à €7,25 bij u in rekening. Dit wordt in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.

LET OP: Wanneer u een bestelling retourneert of wenst te ruilen vragen wij u om de factuur van Klarna te voldoen. Dit om ongewenste verhogingen te voorkomen. Uiteraard zal in het geval van een retour het betaalde bedrag geheel of gedeeltelijk aan u worden teruggestort zodra uw retour door onze financiële afdeling volledig wordt afgehandeld.

Klachten en Geschillen

Heeft u een klacht over onze dienstverlening? Dan horen wij dit graag. U kunt met uw klacht/geschil ook terecht bij het Europese online geschillenplatform (ODR). Wij verwijzen u in dit geval door naar de volgende pagina: http://ec.europa.eu/consumers/odr/