Home
Nederlands - €

Garantie en Defecten

Garantietermijn

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er iets misgaat met uw aankoop, wij zullen dan zorgen dat het zo spoedig mogelijk wordt opgelost.

Initieel heeft u als consument recht op wettelijke garantie. Deze houdt in dat u te allen tijde mag en kan verwachten dat een product zich gedraagt zoals u dat in alle redelijkheid mag verwachten.

Daarnaast geldt er een fabrieksgarantie. Deze kan per merk of type product verschillen en staat, indien van toepassing, beschreven in het meegeleverde garantiebewijs.

Bij horloges geldt een fabrieksgarantie op het uurwerk van 24 maanden, tenzij anders vermeld.

Garanties op merkproducten worden altijd uitgevoerd door de leverancier. Aangeboden garanties doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten voor als consument omtrent garantie en conformiteit.

Uitgesloten van fabrieksgarantie is;**

  • Batterij (tot 3 mnd na aankoop is het wel garantie)
  • Glasbreuk
  • Kroon/ Schroef (let er altijd op dat uw schroef/kroon gesloten is tijdens het dragen)
  • Horlogeband
  • Uitgevallen steentjes tot 3 maanden na aankoop
  • Voor Mi Moneda gelden afwijkende garantievoorwaarden.

** Deze uitsluitingen zullen altijd door ons beoordeeld worden. Indien blijkt dat er sprake is van een fabricagefout geldt uiteraard de reguliere garantie.

Garantie vervalt

  • Wanneer u het horloge zelf opent
  • Bij onjuist gebruik
  • Bij waterschade (uitgezonderd waterdichte horloges, zie waterdichtheid)
  • Wij raden ten zeerste af om de batterij van een horloge eigenhandig te verwijderen of te vervangen, aangezien dan de garantie vervalt en het horloge niet meer waterdicht is

 

Hoe te handelen bij garantie of een defect

U kunt als u ingelogd bent in uw account kunt u uw artikel voor garantie of een defect via de website aanmelden op deze pagina. Tijdens het aanmelden van uw reparatie kunt u aangeven wat het probleem is met het produkt.

Wij verzoeken u het pakket met het product aangetekend (i.v.m. verzekering) te sturen naar;
Trend BV.
Rijsdijk 146
3161 EW Rhoon

U kunt hiervoor de kleine stickers van de pakbon gebruiken. Gaarne onze adres sticker en de sticker met be barcode op de buitenzijde van het pakketje plakken voor een vlottere afhandeling van uw reparatie.

Wij adviseren u het pakket aangetekend te verzenden i.v.m. kwijtraken of beschadigen. Dit is niet verplicht.
Wanneer u uw pakket aangetekend terug stuurt naar ons, hoeft dit niet extra verzekerd.

LET OP: Bij een defect horloge verzoeken wij u vriendelijk het garantiebewijs van het desbetreffende model mee te sturen.

De retourzendingen worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen en beoordeeld, u wordt op de hoogte gehouden van de status. Zodra wij meer informatie hebben, stellen we zo spoedig mogelijk een oplossing voor. Houdt u rekening met een reparatietermijn van minimaal 3 tot 4 weken.

Betreft het een ruiling of retournering? Lees dan eerst ruilen en retourneren.