Home
Nederlands - €

Garantie en Defecten

Garantietermijn

Wettelijke garantie
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er iets misgaat met uw aankoop, wij zullen dan zorgen dat het zo spoedig mogelijk wordt opgelost.Als u iets koopt, hebt u recht op een goed product. In de wet staat dat het product deugdelijk moet zijn. Dit houdt in dat u te allen tijde mag en kan verwachten dat een product zich gedraagt zoals u dat in alle redelijkheid mag verwachten.

Fabrieksgarantie
Naast de wettelijke garantie geldt er ook een fabrieksgarantie. Dit kan per merk of type product verschillen en staat, indien van toepassing, beschreven in het meegeleverde garantiebewijs. Bij horloges geldt een fabrieksgarantie op het uurwerk van 24 maanden, tenzij anders vermeld.

Garanties op merkproducten worden altijd uitgevoerd door de leverancier. Aangeboden garanties doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten voor als consument omtrent garantie en conformiteit.

Uitgesloten van fabrieksgarantie is;**

  • Batterij (tot 3 mnd na aankoop is het wel garantie)
  • Glasbreuk
  • Kroon/ Schroef (let er altijd op dat uw schroef/kroon gesloten is tijdens het dragen)
  • Horlogeband
  • Uitgevallen steentjes tot 3 maanden na aankoop
  • Gebroken colliers en/of armbanden door onjuist gebruik
  • (Draag)schade
  • Verkleuring van het sieraad
  • Voor Mi Moneda gelden afwijkende garantievoorwaarden

** Deze uitsluitingen zullen altijd door ons beoordeeld worden. Indien blijkt dat er sprake is van een fabricagefout geldt uiteraard de reguliere garantie.

Waar heeft u recht op als een product niet goed is?

U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms kan de verkoper het product alleen ter reparatie aanbieden bij de leverancier. Wettelijk gezien mag de verkoper dat.

Wanneer is een product niet goed?

  • Als het niet compleet is.
  • Als het beschadigd is.
  • Als het kapot is, of het niet goed doet.
  • Als u er niet mee kunt doen, wat de verkoper gezegd heeft.

Niet alle problemen maken een product ondeugdelijk. Bijvoorbeeld als een product is versleten. Sommige producten moet u ook onderhouden, zoals een auto of een espressoapparaat. Dit geldt ook voor sieraden. 

Wanneer vervalt de garantie?

De garantie vervalt:

  • Wanneer u het horloge zelf opent
  • Bij onjuist gebruik
  • Wanneer door een val of stoot een mankement ontstaat
  • Bij waterschade (uitgezonderd waterdichte horloges, zie waterdichtheid)
  • Wij raden ten zeerste af om de batterij van een horloge eigenhandig te verwijderen of te vervangen, aangezien dan de garantie vervalt en het horloge niet meer waterdicht is.

U dient extra voorzichtig om te gaan met lederen artikelen. Leder is een natuurproduct en vereist extra onderhoud. Wij raden dan ook af om met lederen sieraden te gaan slapen, sporten, zwemmen en huishoudelijk werk te verrichten. Lederen sieraden zijn niet bestand tegen water, transpiratie, make-up, parfum en chemische middelen.

Hoe te handelen bij garantie of een defect?

Hoe moet ik mijn reparatie aanmelden?
U kunt, als u ingelogd bent in uw account, uw artikel voor garantie of een defect via de website aanmelden op deze pagina. Tijdens het aanmelden van uw reparatie kunt u aangeven wat het probleem is met het product. Wanneer u geen account heeft, kunt u het reparatieformulier downloaden en meesturen in het pakket. Wij raden aan het mankement zo uitgebreid mogelijk te omschrijven. Uw omschrijving wordt door ons gecommuniceerd naar de leverancier. 

Het is belangrijk dat u het artikel goed verpakt en samen met de factuur naar ons verzend. Bent u niet meer in het bezit van de factuur? Dan dient u het ordernummer bij het pakket te vermelden voor een snelle afhandeling. Heeft u uw reparatie niet online aangemeld? Dan is het belangrijk het reparatieformulier bij het pakket toe te voegen.

LET OP: Bij een defect horloge verzoeken wij u vriendelijk het garantiebewijs van het desbetreffende model mee te sturen.

Verzending
Wij raden u aan een artikel in de originele verpakking terug te sturen. U ontvangt deze verpakking ook weer retour wanneer wij het product naar u terugzenden.

Wij verzoeken u het pakket met het product aangetekend (i.v.m. verzekering) te sturen naar;
Trend BV.
Rijsdijk 146
3161 EW Rhoon

Wij adviseren u het pakket aangetekend te verzenden i.v.m. kwijtraken of beschadigen. Dit is niet verplicht. Wanneer u uw pakket aangetekend verstuurd, bent u verzekerd tegen het kwijtraken of beschadigen. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld wanneer een pakket niet of beschadigd bij ons is gearriveerd.

Verwerking van uw reparatie
De retourzendingen worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen en beoordeeld, u wordt op de hoogte gehouden van de status. Zodra wij meer informatie hebben, stellen we zo spoedig mogelijk een oplossing voor. Houdt u rekening met een reparatietermijn van minimaal 3 tot 4 weken.

Prijsopgave reparatie
Wij streven er altijd naar om producten onder de garantievoorwaarden te laten herstellen. Het kan voorkomen dat er kosten worden gerekend voor het herstel. Er worden alleen kosten berekend wanneer het mankement is ontstaan door eigen toedoen of wanneer de fabrieksgarantie verlopen is.Wanneer er sprake is van een prijsopgave, wordt deze altijd vooraf aan u gecommuniceerd. Wanneer u niet akkoord gaat, dient u zelf de kosten (à €6,95) te voldoen voor de terugzending van het product.

Prijsopgave - niet akkoord
Garantievoorwaarden zijn enkel voor toepassing bij juist gebruik. Wanneer het sieraad ten onjuiste is gebruikt, kunnen kosten voor het herstel in rekening worden gebracht. Indien er sprake is van een prijsopgave, wordt deze altijd vooraf aan u gecommuniceerd. Wanneer u niet akkoord gaat, brengen wij de verzendkosten à €6,95 bij u in rekening.

De garantievoorwaarden hebben wij zo uitgebreid mogelijk omschreven. Het kan zijn dat een sieraad wel of juist toch niet binnen garantievoorwaarden wordt hersteld. Het merk zal het beslissende eindoordeel geven, welke altijd door ons in acht wordt genomen.

Terugzending van uw reparatie
Wanneer het product hersteld is, wordt het artikel kosteloos naar u verzonden. Per e-mail ontvangt u een terugkoppeling van de reparatie en vind u de bijbehorende Track & Trace code. 

Heeft u een prijsopgave ontvangen en gaat u niet akkoord? Dan worden de verzendkosten à €6,95 bij u in rekening gebracht.

GARANTIE PER SIERADENMERK

De garantievoorwaarden per merk zijn verschillend. Wij raden u aan de garantievoorwaarden goed door te lezen, zodat u weet welke service u van het merk kunt verwachten. De garantieperiode gaat in vanaf het moment dat u het sieraad heeft ontvangen.

Blush
U heeft 2 jaar garantie op fabricagefouten. Voor schade of defecten ontstaan door normaal gebruik geldt een garantieperiode van 6 maanden. Er wordt geen garantie gegeven op:
- schade en defecten die zijn ontstaan door oneigenlijk gebruik (bijv. vallen of stoten)
- verkleuring door water, parfum, zeep, lotion of haarlak
- reparatie/aanpassing van het sieraad door een andere partij

Boccia
U heeft twee jaar garantie op fabricagefouten.

Buddha to Buddha
U heeft een half jaar garantie op sieraden van Buddha to Buddha. Er wordt geen garantie gegeven als:
- u het sieraad draagt tijdens het slapen, sporten, zwemmen, douchen en naar het strand
- het sieraad in contact is geweest met parfum, haarlak, make-up en chemische reinigingsmiddelen
- onacceptabele schade door oneigenlijk gebruik
- reparatie/aanpassing van het sieraad door een andere partij

Dacaya
U heeft een half jaar garantie op sieraden van Dacaya. U dient extra voorzichtig om te gaan met lederen artikelen. Leder is een natuurproduct en vereist extra onderhoud. Wij raden dan ook af om met lederen sieraden te gaan slapen, sporten, zwemmen en huishoudelijk werk te verrichten. Lederen sieraden zijn niet bestand tegen water, transpiratie, make-up, parfum en chemische middelen.

Diesel sieraden
U heeft twee jaar garantie op fabricagefouten. Er wordt geen garantie gegeven op:
- schade en defecten die zijn ontstaan door oneigenlijk gebruik (bijv. vallen of stoten)
- artikelen die gereinigd zijn door een chemisch product, waardoor het materiaal aangetast is
- reparatie/aanpassing van het sieraad door een andere partij

Esprit sieraden
U heeft twee jaar garantie op fabricagefouten.

Fuezi sieraden
U heeft een half jaar garantie op fabricagefouten.

Fossil sieraden
U heeft twee jaar garantie op fabricagefouten. Er wordt geen garantie gegeven op:
- schade en defecten die zijn ontstaan door oneigenlijk gebruik (bijv. vallen of stoten)
- artikelen die gereinigd zijn door een chemisch product, waardoor het materiaal aangetast is
- verkleuring door water, parfum, zeep, lotion of haarlak
- reparatie/aanpassing van het sieraad door een andere partij

U heeft 3 maanden garantie op vergulde sieraden. De vergulde laag zit aan de oppervlakte en zal naar verloop van tijd slijten door gebruik. De onderlaag zal zichtbaar worden. Dit is geheel gebruikelijk voor vergulde sieraden.

Guess sieraden
U heeft 2 jaar garantie op fabricagefouten. Voor schade of defecten ontstaan door normaal gebruik geldt een garantieperiode van 6 maanden. Er wordt geen garantie gegeven op:
- schade en defecten die zijn ontstaan door oneigenlijk gebruik (bijv. vallen of stoten)
- (te) hoge zuurtegraad van de huid (wat verkleuring van het sieraad tot gevolg kan hebben)
- verkleuring door water, parfum, zeep, lotion of haarlak
- reparatie/aanpassing van het sieraad door een andere partij

Heart to Get sieraden
U heeft een half jaar garantie op fabricagefouten. U heeft drie maanden garantie op de plating. Er wordt geen garantie gegeven op:
- gebroken colliers
- schade en defecten die zijn ontstaan door oneigenlijk gebruik (bijv. vallen of stoten)
- verkleuring door water, parfum, zeep, lotion of haarlak
- reparatie/aanpassing van het sieraad door een andere partij

Huiscollectie sieraden
U heeft een twee jaar garantie op fabricagefouten. Er wordt geen garantie gegeven op:
- onacceptabele schade door oneigenlijk gebruik
- artikelen die gereinigd zijn door een chemisch product, waardoor het materiaal is aangetast
- artikelen die niet meer in oorspronkelijke staat zijn (vergroot en verkleind)
- diefstal of verlies
- reparatie/aanpassing van het sieraad door een andere partij

Sommige zilveren sieraden zijn voorzien van een extra rhodiumlaag. Rhodium zorgt voor een extra bescherming en mooie witte diepe kleur van het sieraad. Het is normaal dat deze laag naar verloop van tijd slijt.

Joy de la Luz/Minioro sieraden
U heeft een half jaar garantie op fabricagefouten.

M’amour sieraden
U heeft een half jaar garantie op fabricagefouten.

Mi Moneda sieraden
U heeft een half jaar garantie op de plating van munthouders, armbanden en ringen. U heeft drie maanden garantie op de plating van colliers en munten. U heeft drie maanden garantie op lederen sieraden. Er wordt geen garantie gegeven op:
- schade ten gevolg van normaal gebruik (draagschade)
- gebroken colliers
- verkleuring van het rubber
- (te) hoge zuurtegraad van de huid (wat verkleuring van het sieraad tot gevolg kan hebben)
- verkleuring door water, parfum, zeep, lotion of haarlak
- reparatie/aanpassing van het sieraad door een andere partij

Michael Kors sieraden
U heeft twee jaar garantie op fabricagefouten. Er wordt geen garantie gegeven op:
- schade en defecten die zijn ontstaan door oneigenlijk gebruik (bijv. vallen of stoten)
- artikelen die gereinigd zijn door een chemisch product, waardoor het materiaal aangetast is
- verkleuring door water, parfum, zeep, lotion of haarlak
- reparatie/aanpassing van het sieraad door een andere partij

U heeft 3 maanden garantie op vergulde sieraden. De vergulde laag zit aan de oppervlakte en zal naar verloop van tijd slijten door gebruik. De onderlaag zal zichtbaar worden. Dit is geheel gebruikelijk voor vergulde sieraden.

My iMenso sieraden
U heeft één jaar garantie op sieraden van My iMenso. U heeft drie maanden garantie op de plating (afhankelijk van de staat van het medaillon). Er wordt geen garantie gegeven op:
- schade en defecten die zijn ontstaan door oneigenlijk gebruik (bijv. vallen of stoten)
- verkleuring door water, parfum, zeep, lotion of haarlak
- reparatie/aanpassing van het sieraad door een andere partij

Quoins sieraden
U heeft een half jaar garantie op fabricagefouten.

Silent Memories
U heeft twee jaar garantie op fabricagefouten.

Rabinovich sieraden
U heeft twee jaar garantie op fabricagefouten. Er wordt geen garantie gegeven op:
- lederen artikelen
- artikelen van elastisch materiaal

U dient extra voorzichtig om te gaan met lederen artikelen. Leder is een natuurproduct en vereist extra onderhoud. Wij raden dan ook af om met lederen sieraden te gaan slapen, sporten, zwemmen en huishoudelijk werk te verrichten. Lederen sieraden zijn niet bestand tegen water, transpiratie, make-up, parfum en chemische middelen.

Skagen sieraden
U heeft twee jaar garantie op fabricagefouten. Er wordt geen garantie gegeven op:
- schade en defecten die zijn ontstaan door oneigenlijk gebruik (bijv. vallen of stoten)
- artikelen die gereinigd zijn door een chemisch product, waardoor het materiaal aangetast is
- verkleuring door water, parfum, zeep, lotion of haarlak
- reparatie/aanpassing van het sieraad door een andere partij

U heeft 3 maanden garantie op vergulde sieraden. De vergulde laag zit aan de oppervlakte en zal naar verloop van tijd slijten door gebruik. De onderlaag zal zichtbaar worden. Dit is geheel gebruikelijk voor vergulde sieraden.

Swarovski sieraden
U heeft één jaar garantie op sieraden van Swarovski. Er wordt geen garantie gegeven op:
- onacceptabele schade door oneigenlijk/abnormaal gebruik
- verkleurde kristallen naar aanleiding van vuil
- reparatie/aanpassing van het sieraad door een andere partij

Let op! Swarovski is niet gemaakt van 925 sterling zilver, maar van staal met een laagje rhodium, ruthenium of 22 karaats geel of roségoud. Naar verloop van tijd zal deze laag slijten. Dit is normaal en valt niet onder de garantievoorwaarden van Swarovski.

Ti Sento sieraden
U heeft 2 jaar garantie op fabricagefouten. Voor schade of defecten ontstaan door normaal gebruik geldt een garantieperiode van 6 maanden. Er wordt geen garantie gegeven op:
- schade en defecten die zijn ontstaan door oneigenlijk gebruik (bijv. vallen of stoten)
- verkleuring door water, parfum, zeep, lotion of haarlak
- reparatie/aanpassing van het sieraad door een andere partij

Trollbeads sieraden
U heeft twee jaar garantie op productiefouten. Er wordt geen garantie gegeven op:
- lederen armbanden en colliers (met uitzondering van de zilveren sluiting)
- onacceptabele schade door oneigenlijk gebruik
- artikelen die gereinigd zijn door een chemisch product, waardoor de oxidatie is aangetast
- artikelen die niet meer in oorspronkelijke staat zijn (vergroot en verkleind)
- diefstal of verlies
- reparatie/aanpassing van het sieraad door een andere partij

X by Jewellery
U heeft twee jaar garantie op productiefouten. Er wordt geen garantie gegeven op:
- onacceptabele schade door oneigenlijk gebruik
- artikelen die niet meer in oorspronkelijke staat zijn (vergroot en verkleind)
- diefstal of verlies
- reparatie/aanpassing van het sieraad door een andere partij

Zinzi sieraden
U heeft een half jaar garantie op zilveren sieraden. Zinzi sieraden zijn voorzien van een extra rhodiumlaag. Rhodium zorgt voor een extra bescherming en mooie witte diepe kleur van het sieraad. Het is normaal dat deze laag naar verloop van tijd slijt.

U heeft 3 maanden garantie op vergulde sieraden. De vergulde laag zit aan de oppervlakte en zal naar verloop van tijd slijten door gebruik. De onderlaag, 925 sterling zilver, zal zichtbaar worden. Dit is geheel gebruikelijk voor vergulde sieraden.

Er wordt geen garantie gegeven op:
- breuk (tenzij het een aantoonbare productiefout betreft)
- verkleuring door water, parfum, zeep, lotion of haarlak
- (te) hoge zuurtegraad van de huid (wat verkleuring van het sieraad tot gevolg kan hebben)
- reparatie/aanpassing van het sieraad door een andere partij